Friday, 27 July 2012

EMAIL AYAH

bende alah ni ayah yg send kat email den.. so, enjoy.. g kfc nnt jgn lupa try..! :D

WHEN YOU ARE BORED AT KFC






CREATIVE HUH..??

aku kata : terbaikkk...! TK TERPIKIR KAN..

JENIS2 SYAITAN

Peringatan di bulan Ramadhan... Kata nya setan di rantai dan di belunggu.. tapi nafsu setan masih di hati......

9 JENIS SETAN

Simpanlah baik2 email ini dan sebarkan pada rakan2 anda sebagai
peringatan kita setiap hari dimana syaitan2 kurang ajar ini mengganggu hidup harian yang mungkin selama ini kita tidar sedar hasutan mereka.

Sampaikan kepada sekalian muslimin/muslimat yang lain semoga menjadi pedoman hidup hingga ke akhir hayat ,Insya'Allah.

Umar al-Khattab r. a berkata, terdapat 9 jenis anak syaitan :

1. Zalituun

Duduk di pasar/kedai supaya manusia hilang sifat jimat cermat. Menggodasupaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu.

2. Wathiin

Pergi kepada orang yang mendapat musibah supaya bersangka buruk terhadap Allah.

3. A'awan

Menghasut sultan/raja/pemerintah supaya tidak mendekati rakyat. Seronok dengan kedudukan/kekayaan hingga terabai kebajikan rakyat dan tidak mahu mendengar nasihat para ulama.

4. Haffaf

Berkawan baik dengan kaki botol. Suka menghampiri orang yang berada di tempat-tempat maksiat (cth : disko, kelab mlm & kempat yg ada minuman
keras).

5. Murrah

Merosakkan dan melalaikan ahli dan orang yg sukakan muzik sehingga lupa kepada Allah. Mereka ini tenggelam dalam keseronokan dan glamour etc.

6. Masuud

Duduk di bibir mulut manusia supaya melahirkan fitnah, gosip, umpatan dan apa sahaja penyakit yg mula dari kata-kata mulut.

7. Daasim (BERILAH SALAM SEBELUM MASUK KE RUMAH...)

Duduk di pintu rumah kita. Jika tidak memberi salam ketika masuk ke rumah, Daasim akan bertindak agar berlaku keruntuhan rumahtangga suami isteri bercerai-berai, suami bertindak ganas, memukul isteri, isteri hilang pertimbangan menuntut cerai, anak-anak didera dan pelbagai bentuk kemusnahan rumah tangga lagi).

8. Walahaan

Menimbulkan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwuduk dan solat dan menjejaskan ibadat-ibadat kita yg lain.

9. Lakhuus

Merupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api/matahari.

Dan yang akhir-akhir ni yang paling teruk!

(SCROLL DI BAWAH)..

10. Isetan.
Sebuah pasaraya yg terkemuka di seluruh duniawi. Terdapat di sekitar Lembah Klang, Singapore, Beijing &.....

Kebaikan : Memberi potongan harga pada Karnival jualan.

Keburukan : Melalaikan manusia bershopping sehingga lupa waktu sembahyang dan lupe yg lakinya dah tunggu kat kereta.

Pesanan : Shopping tu agak2 sikit, jangan sampai berlebih2an pulak.Membazir itulah sebenarnya amalan Syaitan.

11. Hindusetan
Nie mereka2 yg menonton criter hindustan, sampai masuk waktu
sembahyang, maseh menyonggol depan tv.....kapala keluar tanduk, tak sedar.......jadi lah hindusetan !!!
(p.s: dengar sikit2 jer lagu hindustan dan DAPAT MENGAWALNYA TAK APA---he he)

12. Santan
Yang ini aje nampaknya.... berguna sedikit untuk masak kari dan masak lemak.

Ha..tapi tak tau..banyak santan ni naik arr kolesterol pastu dpt
penyakit kronik seperti darah tinggi dan sakit jantung...hmmm

-COPY PASTE FROM AYAH-

aku kata : thanks ayah......^^

Thursday, 26 July 2012

ASSALAMUALAIKUM~~

sekarang kan bulan puasa.. so, ak secara tak sengajanya telah meng'identify'kan beberapa jenis penyakit.. tahu tak, sebanarnya ada jenis2 pnyakit yg asal puasa je baru nak muncul..
tahu ke tidak? tahu ke tidak? tahu ke tidaaakk??


1.PENYAKIT GASTRIK

yg dh memang ada gastrik tu ampun maaf dipinta lah lagi.. ni yg sihat cergas lagi bertenaga nih.. ntah dari mana muncul gastrik tu pun hentahlahh..


Amar : weyh! tak puasa! apa makan megi pulak tu!
Waris : mana ada.. aku puasa setengah hari je.. gastrik dowhh.. banyak dah asid gastrik dalam perut ni kalo aku       tak makan jugak.. habes lah.. uhuk268x.. 


2. PENYAKIT LUPA

niat tak semestinya kene official je tw.. hati tu yg penting.. ngeng.. lupa tengah puasa pun ngeng jugak.. dah habes sepinggan nasi dengan seteko air baru perasan yg diri tu puasa.. ceyt.!

Ameera : kenapa kau tak puasa ni?
Amir     : e eh, dah masuk bulan puasa rupanya ye.. aku lupa lah.. niat pun aku lupa nih.. hmm.. terlupa tu tak apa kan.. hehehehe..

3. PENYAKIT POMPUAN

umum mmengetahui penyakit tidak berjangkit ni datang lebih kurang 7-14 hari je paling lama pun.kalo dah sepanjang bulan asek nak offday je mmg berpenyakit sungguh la tu.. kannn..

Salmah          : eh?? tak puasa lagi kau??
Khairunizzam : cuti lah beb..
Salmah          : err.. tapi kau kan .. lelaki..
Khairunizzam: YEKE??!!




4. PENYAKIT MAKAN&MEMBELI TAK HENGAT

kalo dah gi bazar tu habes sepuluh2 jari nak dipenuhkan... ustaz yg kat dalam cerita solusi di tv3 penah cakap.. boleh nak beli penuh2 tapi bersedekah  lah kat jiran2..

Ahmad Saifullah: eh, tadi kata nak sedekah kat jenjiran.. penuh je semua jari kau..
Abdul Rahman  : dah.. aku senyum dah kat deorang tadi..

5. PENYAKIT TAK RETI SABO

puasa kan melatih diri untuk bersaba.. so.. sabo aje lee.. sabar itu half of iman..

Adudu                : mak.. bape minit lagi nak buka..? 
Mak cik Saodah : lambat lagi.. setengah jam..
Adudu                : -terus duduk depan meja tegok makanan-
Mak cik Saodah : anak dah 8 pun perangai tak ubah..

jauhkan diri anda dari penyakit2 sebegini.. bulan puasa kan banyak RAHMAT RAMADHAN.. knp susah2 reka cipta alasan tk nak puasa.. pejam celik pejam celik celik celik dah buka..kann..

apa2 pun..



aku kata : dam dam dum.. bunyik merecuuun..