Thursday, 26 July 2012

ASSALAMUALAIKUM~~

sekarang kan bulan puasa.. so, ak secara tak sengajanya telah meng'identify'kan beberapa jenis penyakit.. tahu tak, sebanarnya ada jenis2 pnyakit yg asal puasa je baru nak muncul..
tahu ke tidak? tahu ke tidak? tahu ke tidaaakk??


1.PENYAKIT GASTRIK

yg dh memang ada gastrik tu ampun maaf dipinta lah lagi.. ni yg sihat cergas lagi bertenaga nih.. ntah dari mana muncul gastrik tu pun hentahlahh..


Amar : weyh! tak puasa! apa makan megi pulak tu!
Waris : mana ada.. aku puasa setengah hari je.. gastrik dowhh.. banyak dah asid gastrik dalam perut ni kalo aku       tak makan jugak.. habes lah.. uhuk268x.. 


2. PENYAKIT LUPA

niat tak semestinya kene official je tw.. hati tu yg penting.. ngeng.. lupa tengah puasa pun ngeng jugak.. dah habes sepinggan nasi dengan seteko air baru perasan yg diri tu puasa.. ceyt.!

Ameera : kenapa kau tak puasa ni?
Amir     : e eh, dah masuk bulan puasa rupanya ye.. aku lupa lah.. niat pun aku lupa nih.. hmm.. terlupa tu tak apa kan.. hehehehe..

3. PENYAKIT POMPUAN

umum mmengetahui penyakit tidak berjangkit ni datang lebih kurang 7-14 hari je paling lama pun.kalo dah sepanjang bulan asek nak offday je mmg berpenyakit sungguh la tu.. kannn..

Salmah          : eh?? tak puasa lagi kau??
Khairunizzam : cuti lah beb..
Salmah          : err.. tapi kau kan .. lelaki..
Khairunizzam: YEKE??!!




4. PENYAKIT MAKAN&MEMBELI TAK HENGAT

kalo dah gi bazar tu habes sepuluh2 jari nak dipenuhkan... ustaz yg kat dalam cerita solusi di tv3 penah cakap.. boleh nak beli penuh2 tapi bersedekah  lah kat jiran2..

Ahmad Saifullah: eh, tadi kata nak sedekah kat jenjiran.. penuh je semua jari kau..
Abdul Rahman  : dah.. aku senyum dah kat deorang tadi..

5. PENYAKIT TAK RETI SABO

puasa kan melatih diri untuk bersaba.. so.. sabo aje lee.. sabar itu half of iman..

Adudu                : mak.. bape minit lagi nak buka..? 
Mak cik Saodah : lambat lagi.. setengah jam..
Adudu                : -terus duduk depan meja tegok makanan-
Mak cik Saodah : anak dah 8 pun perangai tak ubah..

jauhkan diri anda dari penyakit2 sebegini.. bulan puasa kan banyak RAHMAT RAMADHAN.. knp susah2 reka cipta alasan tk nak puasa.. pejam celik pejam celik celik celik dah buka..kann..

apa2 pun..



aku kata : dam dam dum.. bunyik merecuuun..

1 comment: