Friday, 28 September 2012

ICE CREAM

post kali ni khas aku tujukan untuk pak cik eskrem..

dear pak cik eskrem..

TOLONG LAH LALU!

LAMA DAH TUNGGU PAK CIK ESKREM NI!

TOLONG JANGAN LALU TIME KITORANG BARU HABES MAKAN!

LALU SEKARANG!

BAIK DATANG SEBELUM AKU DATANG KAT KAU!

WE WANT ESKREM!



sekian, terima kasih (^_^) V





aku kata : = ='

Saturday, 22 September 2012

lapa? bila?

 kita rasa lapar dan masih lapa even kita dah mkn bila :


  • bila bangun tidur. tak kira lah pagi, tengah hari, petang, maghrib, malam mahupun tgh malam.
  • bila dah sampai masa makan. (depends on memasing punya berapa kali mkn dlm sehari)
  • bila makan tk baca bismillah. setan share skali mkn tu derr..
  • bila makan sepinggan nasi share dgn sepuluh org yg lain. eh, tapi kalau Allah nak bagi rahmat kenyang tu boleh jugak kenyang apaaaaaa..
  • bila kita hanya makan angin.
  • bila kita hanya makan hati.
  • bila kita diberi makan penampar sbb bising kat orang laen yg kita lapar.
  • bila makan cekidis masa breakfast, lunch and dinner.
  • bila tengok cerita masak-masak kat tv. lagi2 masa bulan puasa.
  • bila tengok iklan mcd, kfc, pizza, burger king dan seumpamanya,
  • bila adik msg gtao mak masak best2 kat rumah. picture msg lagi!
  • bila masa korang berada di tempat aku la ni sbb aku tgh lapa!

tapi kan apa2 hal pun kita kene egt.. rezeki itu datangnya dari Allah.. kita wajib bersyukur dengan segala kurniaan-NYA. betol tk awak-awak semua???? selapa mana pun kita masih ada yg lagi lapa dari kita. dan.. dah kalonya kau lapa buat apa duduk diam tk buat apa2.. go! go! carik makanan. makanan tu tk kan terbang datang sendiri masuk mulut kalau tk kita yang masukkan..


"Dear Allah I want to take a minute not to ask for anything from You, 
but simply to say thank you for all I have..."



aku kata : mari kita selongkar dapur~


Wednesday, 19 September 2012

street walkers


baca dan fahami.
agak pernah buat tak?

  • bangun seawal mugkin untuk bersiap.. kalau jauh, sesudah subuh dah start bejalan.. kalau dekat pun sesudah subuh jugak.. konon lah nak sampai awal..... -______-
  • kalau dah terlambat, berjalan tu lagi laju dari motor dan kereta.. nak katanya punya laju punya pecutan tu..huiiii lahh.. dasyat!
  • mesti berhati2 masa berjalan.. sebabnya begitu banyak khazanah2 alam yg masih segar di atas jalan.
  • turut terpaksa melihat kekejaman manusia menzalimi hidupan2 sehingga mati katak, mati ular, mati kucing, mati siput dan segala mcm kematian.
  • andai kata tiba2 ada kenderaan yg sebeso gajah nak lalu, terpaksalah beratur membuat satu barisan di tepi jalan utk bagi gajah2 tu lalu.
  • time paling mencabar bila perlu melintas jalan.. kegheta-kegheta tu semua dah lah laju kemain.. apa pk ni formula 1 ke heh?!
  • lagi sakit hati kalo ada yg batak tk penah tengok org nak lintas jalan.. adalah nanti yg ter'pin2', ter'peace2', berbunyi cencurut dah mcm lagi pesen org batak kat ats jln raya nih!
  • kalau panas, mulalah aktiviti mengibas-ngibas.. berpeluh lah katakan.. masuk kelas kalo ekon rasa heaven gila..
  • kalo hujan, mengibas jugak.. tapi mengibas kain atau seluar yg basah dek air hujan.
  • kalo ada air, meneguk mcm tak penah minum sejak lahir.
  • kalo ada nampak org jual air sejuk mulalah... ibarat zombie mengejar otak!
  • singgah - menyinggah itu aktiviti biasa.. balik tu tgn kalo tk ada plastik makanan tk lengkap rasa hari.
  • pemandangan2 yg kurang indah dan gangguan2 yg kurang sopan dah biasa ditempuhi.
  • kalau kata ada barang tertinggal tk dan dah nak patah2 balik.. sbb tu sebelum keluar, berpuluh kali bukak tutup beg takot kalo ada bende tertinggal.
  • bila balik rumah berkejo duduk depan kipas.
  • masa berjalan kalau nampak org naik kereta, "untunglah ada kereteeeeeeeeeee"
  • kalau banyak kereta lalu, "asal kita nak jalan ni lah banyak kereta nak lalu"
  • kalo tk ada kereta, " tk ada pun kerete ari ni eh.."
  • kalau mlm2, main bayang-bayang. kepala besa lah, org bersambung2 lah, kaki panjang lah.. macam-macam.
rasanya ini je aktiviti biasa yg dibuat. 
segala penemuan baru akan di update kemudian.
TERIMA KASIH.