Saturday, 22 September 2012

lapa? bila?

 kita rasa lapar dan masih lapa even kita dah mkn bila :


  • bila bangun tidur. tak kira lah pagi, tengah hari, petang, maghrib, malam mahupun tgh malam.
  • bila dah sampai masa makan. (depends on memasing punya berapa kali mkn dlm sehari)
  • bila makan tk baca bismillah. setan share skali mkn tu derr..
  • bila makan sepinggan nasi share dgn sepuluh org yg lain. eh, tapi kalau Allah nak bagi rahmat kenyang tu boleh jugak kenyang apaaaaaa..
  • bila kita hanya makan angin.
  • bila kita hanya makan hati.
  • bila kita diberi makan penampar sbb bising kat orang laen yg kita lapar.
  • bila makan cekidis masa breakfast, lunch and dinner.
  • bila tengok cerita masak-masak kat tv. lagi2 masa bulan puasa.
  • bila tengok iklan mcd, kfc, pizza, burger king dan seumpamanya,
  • bila adik msg gtao mak masak best2 kat rumah. picture msg lagi!
  • bila masa korang berada di tempat aku la ni sbb aku tgh lapa!

tapi kan apa2 hal pun kita kene egt.. rezeki itu datangnya dari Allah.. kita wajib bersyukur dengan segala kurniaan-NYA. betol tk awak-awak semua???? selapa mana pun kita masih ada yg lagi lapa dari kita. dan.. dah kalonya kau lapa buat apa duduk diam tk buat apa2.. go! go! carik makanan. makanan tu tk kan terbang datang sendiri masuk mulut kalau tk kita yang masukkan..


"Dear Allah I want to take a minute not to ask for anything from You, 
but simply to say thank you for all I have..."



aku kata : mari kita selongkar dapur~


No comments:

Post a Comment