Tuesday, 21 August 2012

raya2 lah kita..

hari raya semua bagai nak gila,
bila puasa buat2 lah lupa,
berakaian semua haruslah padan,
tapi puasa tak cukup sebulan...

aha! dihari baik bulan baik ni.. selamat hari raya aidilfitri!!
hmm.. raya tiap2 tahun mmg sama.. tapi.. kalo di imbas2 balik, raya time kecik2 dulu lagi beribu2 berjuta2 kali seronok.. time3 kanak2 ribena dulu tk pk apa dh.. asal raya je.. baju baru.. kasut baru.. serba serbi baru.. hah! yg paling utama skali duit raya! bila aku tengok adik2 aku yg ribena ni beraya, kadang2 terpikir.. agaknya ak cam tu ke heh masa dolu2..

mana taknya.. asal sampai je rumah org tanpa dijemput terus ngusha2 kueh raya orang.. kalo lah ada yg berunsurkan cokelat and cekidis, mesti tanpa segan silu mereka rembat.. kengkadang tu siap amek bungkus bawak balik.. haha..

yg seterusnya.. kalo bab bapak aku kata.. 'ok lah nk gerak dah dulu ni..' haa.. time gitu lah memasing sibuk lap2 tangan.. nak menyalam.. apa motifnya?? duit raya..... muka berseri2 bila tuan rumah dok ngulur duit raya.. yg syokya kalau aku pun dihulur skali.. hek3.. yg tk bleh blah nye kalo tak sempat masuk kete lagi ndut tu dh tanya.. 'along dapat berapa??'

macam2 pe'el.. tapi ye lah bebudak..apa pun tak pk..bila dah bebeso ni laen lak kisahnya.. antara soalan peymes :

  • dah abes blajo dh anak ko yg tua ni? 
  • brapa org anak ko man? perawan2 semua ye??
  • ohh.. nanti dapat menantu setaon skali lah ye..?



raya..raya.. walau apa pun..
SELAMAT HARI RAYA ANDA2 SEMUA..!! MAAF ZAHIR DAN BATIN!! SEMOGA RAYA TIME NI MEMBAWA 1001 RAHMAT DAH KEGEMBIRAAN UNTUK KITA SEMUA..


aku kata : sekejanya cuti.. alahai... T.T

1 comment:

  1. insyaAllah.

    perawan perawan ye semua. kahkah
    lawak wehh.

    selamat raya ;3

    ReplyDelete