Sunday, 30 December 2012

I lost my soul . .


I lost my soul you know ?! but, I already found it back lah.. XD

Alkisah… aku dapat cuti lebih kurang 3 minggu after bukak sem baru.. lepaih tu, beli tiket tren lewat dan tak dapat lah balik naek tren.. nak tak nak terpaksa lah naik bas.. nak ceritanya yg aku tak puas hati beno pasal bas tu kan.. ada ke boleh duduk sekati je.. kau cepat kau duduk lah mana mana.. then, num seat kat tiket tu apakah kegunaannya ? hiasan ? wht the fish ?!

Tu lah.. aku rasa aku dgn bas memang tk ada keserasian.. baru je naik aku rasa separuh jiwaku pergi dah..! baru beberapa minit dah pening gilos ! lupa plak aku nak telan ubat mabuk sebelum tu..  alkisah lagi, minyak angin den terjatuh pulok kek kusi brader sebelah..  brader tu plak buek dono jo.. sibuk duk main handset.. ceh !




Aku menanggung lah azab tu sampai Merapoh baru bas benti rehat.. kami makan buger je sebijik.. tu pun mahal gilos ! RM3 !

Nak pukul 2 cenggitu baru lah gerak balik.. azab lagi.. macam gaya dah aku dalam bas tu.. tk kisah dah apa orang pandang.. tangan menggigil gigil.. mata berat.. kepala nak pecah.. macam2 ! blergh..

Menggamatkan keadaan apabila kanak kanak ribena kat belakang tu dok memekak ! osama laden lah.. raja syaitan lah.. sole sole lah.. arghh!! Tensionnya aku ! terasa nak je g belakang mintak jasa baik deorang tolong diam ! dah tiba tiba jammed pulak kat karak ngan KL.. hujan lebat pulak.. haihhh… nasib nasib..

Masa kat putra aku kena tukar bas.. cz bas tu nak g shah alam tros.. berpisah lah aku dgn bel n jue.. terkedek kedek aku bawak beg besa tu g bas depan.. tarik lah nye ha beg besa tu aih.. pukul 9 tepat baru sampai Klang.. Tanah tumpahnya darah ku.. masa nampak giant ngan tesco kat setia alam tu barulah aku rasa bernyawa sket.. hadoyy lah..

haha ! kembali semula soul aku yg hilang siang tadi.. apa apa pun kalau di tanya antara bas dengan tren.. stiil.. tren itu lah duniaku ! haha.. tapi balik kena naek bas jugak.. hmm..

Tapi.. tu lah kan.. setiap yang bermula pasti ada akhirnya.. macam cuti aku ni.. hari ni jumaat.. hari terakhir aku kat rumah.. hmm.. rasa macam baru semalam jejak klang..  sekarang aku dah sampai pun Machang dengan selamat..

Tak sabar rasanya nak habes kan belajar.. nak duduk rumah dengan mak.. ye lah.. sebelum kawen.. keh3.. aku harap jodoh aku nanti bukan orang yang jauh jauh.. letih dah jauh jauh ni haeh..  amin..

Apa pun yang jadi kita kena positif ! bulan 2 ni aku cuti lagi.. hehe.. tak sabar ! bulan 4 ni pun dah habes.. yeay ! can’t wait..can’t wait !

Dah lah.. cau cin cau everyone ! annyeoung ~ ^^


aku kata : duhai ibuku yang tersayang.. dirimu permata gemilang.. la..la..la..~

aku kata : tak semua yang kita lalui tu indah indah belaka.. bersusah susah dahulu, berheaven heaven kemudian.. kat rumah.. XD

No comments:

Post a Comment